נעמי גולדברג

יוצרת מלמדת ומטפלת בשיטת Iro Shiatsu

מוֹבִילָה נְתִיבִים אֵל עֹמֶק הַשֶּׁקֶט

מבט רחב על מערכת המרידיאנים חלק ב'

גיאומטריה מקודשת, חתך הזהב סדרת פיבונצ'י והקשרים למערכת המרידיאנים

אלוהים הוא מתמטיקאי והוא מדבר אלינו בתבניות צורניות. רק להביט בקונכיות,  פרח חמנית, קקטוס, חלת דבש ווירוס וכו'…

הבסיס הינו הכדור – ספרה, שהינו המבנה המושלם ביותר ומאוזן בתוך עצמו. (כמו בועת סבון). מבנה זה ידוע גם כפרח החיים. הכדור הראשוני מכיל בתוכו  מבנים גאומטרים הנקראים "חמשת המבנים האפלטונים", הבסיס לגאומטריה מקודשת, ולכן גם הבסיס לקיום החיים המבוססים על מבנים אלו.  מבנים אלו מוכלים בתוך כדור במנוחה מלאה עם זוויות וצלעות שוות. כל הנראה לעין בעולמנו נובע מהשאיפה להגיע לסדר הרמוני זה.

חמשת המבנים האפלטונים באנימציה יפיפיה

יחס הזהב

הינו מספר המבטא יחס בין שני מספרים (פי = 1.618) וקיים בטבע באינסוף מופעים. הוא נחשב כיחס בו העין והגוף חווים הרמוניה מושלמת. לדוגמה: באדריכלות- טאג' מאהל בהודו , באמנות- פסל דוד של מיכאל אנג'לו, בסידור העלים סביב גבעול-  פרח חמנית, מבנה גוף האדם,פתיתי שלג וכו'. יחס זה מהווה את חוכמתו של אלוהים ותיקצר כאן היריעה מלספר בשבחו…

לאונרדו פיבונצ'י
פיבונצ'י היה מתמטיקאי איטלקי, בן דורו של לאונרדו דה-וינצ'י, שגילה סדרה חשבונית פשוטה ההמבטאת את יחס הזהב, מספר לא רציונאלי –  1.618(כדאי לקרוא את התקדשות / אליזבת הייך, המרכבה / דרונבלו מלכיצדק, ע"ב שמות / תקווה גלעד (מבנה הקובייה) ועוד… מבנים אלו תמיד יהיו הרמוניים ונעימים לעין, כי הם מהדהדים עם המבנים הפנימיים שלנו. מהם אנו בנויים.

הסרטון הבא מתאר את זה נפלא.

איך גיליתי את החיבור בין המבנים הגאומטריים אל עולם המרידיאנים?

הגילוי הזה הינו מסעי בחיים. אפשר לומר שכוונתי לשם כל חיי, כשמסתכלת לאחור ומחברת בין הנקודות…

בהתחלה פשוט נמשכתי לכל מה שקשור בצבעים,  הארון שלי היה מלא בכל הצבעים האפשריים, שלא יצאו מהארון… היציאה הראשונה מ"הארון" התרחשה בעקבות משבר, ואז גיליתי את יכולתי ל"נוע" עם צבעים. כמה שנים אחר כך  חוויתי בהודו (1989), את גופי כמארג של חוטי אור והרמוניות של צבע. חוויה זו הראתה לי כיוון, אך הדרך עוד היתה ארוכה….  לא אלאה אתכם בכל הפרטים במסע…

אבל השינוי המרכזי וההבנה של הקשר בין הגאומטריות לבין עולם המרידיאנים, התרחשה על הר בדרום סיני, בפורים 2004. שוב הפך גופי להיות מארג של אור, אין דרך לתמלל את החוויה, ומאז יכולתי ל"הושיט יד "ולקטוף את האינפורמציה שביקשתי מתוך המארג.

הדבר הראשון שגיליתי זה שלכל מרידיאן יש מבנה גאומטרי בסיסי המהדהד עימו: המבנה הבסיסי מכיל בתוכו שתי נקודות צבע, צבע המרידיאן, והצבע המשלים. כשאני מעבירה חומר זה לתלמידי, הוא עובר בחניכה אנרגטית ומקודד ישירות לשדה האישי. זה מאפשר לעבוד בצורה אנרגטית ולא לוגית!

ואלו המבנים ברצף: ריאותמעי גס, קיבהטחוללב, מעי דק, שלפוחית שתן, מעי דק, כליות, מגן לב, מחמם משולש, כיס מרה, כבד

השלב הראשון היה פשוט להביא את המבנה הגאומטרי אל תוך העבודה עם המרידיאן ולראות את עוצמת הפתיחה והאצת הריפוי. כאדם שלומד הכי טוב כשהוא מלמד… שיתפתי את תלמידי בנקודת המבט הזו והתחלנו לחקור אותה יחד.  במקביל, הבנתי שקיימות שיטות נוספות בעולמנו לעבודה עם מבני אור ושאני לא היחידה… וזה שימח אותי מאד. השלב הבא התחיל כבר להיות ממש מרתק…

איך גיליתי את החיבור בין סדרת פיבונצ'י – טביעת האצבע של אלוהים ,לבין שעון המרידיאנים עליו מתבססת הרפואה הסינית?

כמו כל דבר… זה התחיל באמבטיה בעודי חושבת מה יקרה אם אבנה את סדרת פיבונצי על גבי גלגל המרידיאנים. אז התחלתי לשחק… וזה הביא לידי התבוננות על הגלגל כספיראלה רב מימדית. ואז שאלתי את עצמי, מה הפרוש של הצמתים של מספרי פיבונצ'י על הספירלה?

מה אומר לי 2, 3, 5, 8, 13, 21 וכו'? וכאן באה ההבנה החשובה. ראיתי את האפשרות שעם העליה בספיראלה, התמיכה עולה למימדים עדינים יותר. לתמיכה רגשית, תודעתית, נשמתי ועוד… והיכולת לכוון פשוט את מבני האור וליצור אותם כקידוד בתוך המרידיאן, עם במגע ואם ללא מגע, יוצרת ריפוי מואץ.

דוגמאות: – שיקום מפרקים בטיפול אחד או שניים, ואני מדברת על מצבים לפני ניתוח, יישור עצמות שנשברו ואוחו שלא כהלכה, בצילומים שנעשו לאחר הטיפולים, העצם חזרה למקום ונמנע ניתוח, יצירת הריון אחרי הרבה נסיונות ועוד…

אז עכשיו בואו וניתן דוגמה:

כאשר מתחילים למקם על גבי לוח השעון את מספרי פיבונצ'י נוצרים חיבורים מאד מעניינים. למשל אם נתחיל בראות כנקודת התחלה ונביט על הסדרה:

(1) – ראות (1) – מעי גס, (2) – טחול, (3) – שלפוחית שתן, (5) – כבד, (8) – כליות, (13) – מגן לב, (21) – מעי דק,

מה לומדים מזה?  הבסיס עליו מבוססת רפואה סינית מתייחס לקשרים בין זוגות מרידיאנים (יין/יאנג), מרידיאנים באותה שכבה (צבע), והמרידיאן הנמצא ממול ביממה (השתקפות).  סדרת פיבונצ'י מרחיבה את נקודת המבט. ומראה  מערכת יחסים רב ממדית.  עם ההתקדמות  בספיראלה, מופיעים יחסים נוספים. יחסים אלו מהווים תמיכה פיזית (3), רגשית (8), תודעתית (13), נשמתית (21), וכו'…

יכולת המשחק כאן היא אינסופית. אנו למעשה יוצרים מבנים רב מימדיים, על ידי התכוונות, והם מאיצים, מעבר לדמיון, את קצב הריפוי כמו גם שינוי אמונות ודפוסים.

חשוב להבין כי הגיאומטריות הינן קודים המוטמעים בנו בתהליך הלמידה. לאחר ההטמעה, יש רק להפעיל את הקוד בהתכוונות. והתדר המתאים מגיע.

עוד אפשר לראות, שספיראלת פיבונצ'י מתנקזת לאותו המרידיאן ברבדים שונים:  (2), (34), (89), (144). מקום זה נמצא מ"מזרח" למרידיאן ה(0) ממנו התחילה התנועה.

בדוגמה שלנו המתחילה בראות, זהו הטחול.התבוננות זו מראה כי יש משקל רב לציר זה במערכת והרבה פעמים  התכוונות לצירים צפון/דרום/מזרח/מערב מזמנת תמיכה עוצמתית במיוחד.

 אפשר גם להתבונן הפוך… אם כל מרידיאן מהווה תמיכה רגשית,תודעתית וכו' במעגל,הרי כל האיכויות האלו זורמות בתוכו באופן רב ממדי. וקיימת אפשרות לעבוד בתוך מרידיאן אחד על מכלול האיכויות, או מכלול סדרת פיבונצ'י. כשעובדים בדרך זו, ניתן לראות האם כל האיכויות פעילות ואם לא, להפעיל אותן. דרך ההפעלה היא על ידי התכוונות ל"רווח" בין האיכויות והבנה שברווח הזה שוב מגולם הכול (פרקטל).

דרך עבודה זו המוצגת כאן על קצה המזלג, משנה את חוקי המשחק ומאפשרת תוצאות מעבר לדמיון, כשאנו נזכרים בקודים הגיאומטרים מהם אנו בנויים.

מוזמנים לרכוש את הידע בסדנה להיפתח למרחב הקוונטי   (קישור לקורס היכרות עם מודל הספירלה?)

למאמרים נוספים בקרוב: