נעמי גולדברג

יוצרת מלמדת ומטפלת בשיטת Iro Shiatsu

מוֹבִילָה נְתִיבִים אֵל עֹמֶק הַשֶּׁקֶט

יסוד המתכת - ריאות ומעי גס

מתכת שייכת לסתיו, לרגעים של סיום ושל מוות. לרגעים לפני שהכל מתחיל מחדש. בתוך הדימוי של הזרע שהחל במים, הצמיחה שהיתה בעץ, הפריחה שהייתה באש, והפרי שהיה באדמה, הרי במתכת הצמח קמל, הזרעים פוזרו וזהו סוף המחזור ותחילתו של המחזור הבא.

בתוך הדימוי של החלומות שנחלמו במים , יכולת העשייה של העץ ,ההתלהבות והאהבה שבאש והתמיכה שבאדמה, הרי המתכת היא רגע השחרור, האפשרות להניח לדברים כמו שהם בתוך גלגל החיים ולא לאחוז בהם. האחיזה והשליטה הן אחת מהמחלות החזקות שלנו. מי לא לוקח את כל האחריות על כתפיו ובטוח שבלעדיו העולם לא ישרוד? ובכל זאת כולנו מתים בסוף.

בגוף שייכת המתכת אל הראות (YIN) ואל המעי הגס (YANG), כלומר אל מערכת הנשימה ואל מערכת הוצאת הפסולת. שתי מערכות אלו בנויות מאפיתל, רקמת העור החיצונית שלנו, ולמעשה הראות והמעי הגס הינם איברים חיצוניים שהתקפלו פנימה בשלב העוברי. הראות והמעי הגס משויכים לעור, לחלק שיוצר את גבולות הגוף. כשאנו תופסים את עצמנו מסתיימים בעור, מתאפשר רוע, משום שאין הזדהות והשתתפות עם אנשים אחרים והעולם כולו.

מתכת חותכת, היא חדה, היא מדויקת והיא משויכת מאד לאינטלקט, לפרפקציוניזם, לציניות ולרצינות יתר. הרגשות המשוייכים למתכת הם העצב והצער. רגשות שמהם ניתן לצמוח, רגשות שקשורים בדרך כלל אל פרידות מאנשים, חפצים, תכונות וכו'.

הראות מסתימות באגודל, והמעי הגס מתחיל באצבע המורה. אלו שתי האצבעות בעזרתן אנו תופסים ומחזיקים (נסו לכתוב). השיעור של המתכת הוא להיפרד, לא לאחוז, לתת למה שהסתיים ללכת. למפגש עם אדם אהוב, לעבודה, לחיים שמסתיימים. הנשימה – פעולת הראות היא הדרך החזקה ביותר שלנו להתחבר אל עצמנו. ניתנה לנו המתנה לעשות זאת בכל רגע, בשאיפה ונשיפה. השאיפה מביא KI מהשמיים אל תוך הגוף והנשיפה היא המשחררת פסולת. פסולת משתחררת גם דרך העור (זיעה) ודרך הצואה, אחרי שהכל מוצה מהמזון.

 

מרידיאן הראות (yin)

החיים מתחילים בשאיפה ומסתיימים בנשיפה. אנו נולדים ומתים בכל רגע . שאיפה ונשיפה. הראות מבטאות את שחרור העבר והחיבור להווה. לרגע.

הראות הפיזיות עשויות מעור חיצוני שהתקפל פנימה בשלב העוברי.לכן הם מגשרות בין פנים וחוץ. העור מפריד בין פנים לחוץ.פריחות, פסוריאזיס,אסטמה של העור וכו' משויכים לראות. מחלות אלו נובעות ממשקעים רגשיים כמו, תחושות צער ואובדן.

עור בהחלפת אותיות הינו רוע.כשאדם תופס את עצמו מסתיים בעור, מתאפשר רוע. רק הביטו מסביב… כשאנו מבינים שאנו מסתיימים באור, מתאפשרת ראייה. בהירות וחדות מחשבה.

זוכרים שתמיד אמרו לנו לספור עד 10…? לקחת אויר?הראות קשורות לבידוד וניכור. דבר המאפיין את החברה המערבית.

 

מרידיאן המעי הגס (yang)

המעי הגס אחראי על פינוי הפסולת, על השחרור הסופי. להחזיר את הפסולת לאדמה. עצירות הינה ביטוי לאחיזה ושליטה, גם אם לא מודע. אחיזה ושליטה הינו כיוון הפוך לתהליכי הזרימה והתנועה הטבעיים. אנו מעכלים ברבדים רבים בו זמנית.

 

ליסודות הנוספים

יסוד מים
כליות ושלפוחית שתן
למאמר המלא >>

יסוד העץ
כבד וכיס מרה
למאמר המלא >>

יסוד אש
לב ומעי דק / מגן לב ומחמם משולש
למאמר המלא >>

יסוד האדמה
טחול/לבלב  וקיבה
למאמר המלא >>

יסוד המתכת
ריאות ומעי גס
למאמר המלא >>