נעמי גולדברג

יוצרת מלמדת ומטפלת בשיטת Iro Shiatsu

מוֹבִילָה נְתִיבִים אֵל עֹמֶק הַשֶּׁקֶט

מבט רחב על מערכת המרידיאנים חלק א'

מהן מערכות היחסים בין נתיבי האנרגיה (מרידיאנים) בגוף וכיצד זה מביא לנו תועלת?

כדור הארץ הינו פלנטה חיה. חיים הינם תודעה ןתנועה. תודעה זו מגולמת בגרגר חול והר, עץ ועשב, ומגוון החיים (גם יתוש). כבני אדם זכינו להכיל בתוכנו תודעה אינסופית, כזו שיכולה לברוא, ולכן הפלנטה הינה באחריותנו.

תודעה מתפתחת דרך שדות אנרגטיים בעלי אופי מגנטי וחשמלי הנעים בתנועה סיבובית. שדות אלו משתנים בהתאם לעוצמת מחשבה אישית וכללית ופתיחת חותמים אנרגטיים ביקום ובנקודות עוצמה על כדור הארץ. אנו תלויים לחלוטין בתנועה הסיבובית ובכוחות המשיכה של שדות אלו. זה השקע שבקיר…

כאשר מביטים בבני אדם דרך "משקפיים" של שדות אנרגטיים, רואים אחדות. ומקבלים ענווה והשתאות מול המערכת המופלאה הזו, יצירתו של אלוהים. הבנתה ויישומה הינה המשימה שלנו בחיים. של כולנו.

כולנו רקמה אנושית אחת חיה

הגוף האנושי הינו השתקפות של כדור הארץ. אפשר להביט במארג החיים כאינסוף תאים היוצרים את גוף/תודעת הפלנטה – כפי שגופנו מכיל ביליוני תאים המהווים מארג הרמוני – כלי לתודעה פיזית, רגשית, נפשית ורוחית.

כל עבודת ריפוי וצמיחה הינה תודעתית במהותה. השאלה היא מהו הנתיב התודעתי אליו היא מכוונת? (ומכאן מגוון שיטות טיפוליות). האם אנו מתבוננים דרך שרירים או שירים? דרך מרחב חיצוני או פנימי? בעיניים של אחדות או פרוד?

מרידיאנים בריאים = גוף ונפש בריאים

מרידיאנים הינם ערוצי האנרגיה בגוף כמו קווי האורך על פני כדור הארץ. הם מהווים מערכת אנרגטית של נתיבי אור ומודעות,  ומאפשרים גישה למרחבי הגוף מבעיה פיזית ועד נגיעה במעמקי התודעה. לדוגמה : מכאב מחזור (פיזי) ועד להבנה וסילוק הטראומה בבסיסו (תודעה). הפעלת המרידיאנים מאפשרת ריפוי פשוט לבעיות גופניות מגוונות, (כאבי גב, אוזנים,מפרקים, בעיות עיכול וכו') ומאפשרת גם שינוי דפוסים מחשבתיים ורגשיים שנמצאים בבסיס הכאבים וחוסר הנוחות ואפילו ניתן,  בחיבור לתודעת האחדות לטפל במשפחות ובקהילות רחבות.

במערכת זו זורמת התכוונות. בעזרת תודעה ומגע ניתן להזרים נתונים אין סופיים של תבניות אור, צבעים, צלילים, מילות קוד וכו' היוצרים איזון, העצמה וריפוי במערכת האנרגטית ומביאים אותנו להיות שלמים עוצמתיים ובריאים. דרך מרידיאן אחד אפשר לגעת בו זמנית במימדים רבים. (הסבר בהמשך המאמר)

תבניות גאומטריות המקושרות
עם היסודות השונים:

אדמה

מתכת

מים

אש

שעון ביולוגי – כיצד זורמת האנרגיה בגופנו

האנרגיה זורמת לגופנו דרך 12 מרידיאנים שקיומם מאפשר את תהליכי החיים. האור העובר דרכם משפיע, מתמיר ומאזן איברים פנימיים, רגשות ודפוסים תודעתיים. בכל מרידיאן האור עובר בגוונים שונים של צבע,צליל, טעם, טמפרטורה, מבנה גאומטרי וכו'.

קיימים שמונה מרידיאנים נוספים התומכים את המערכת של א.ד.ם. מחוץ לגוף. אפשר להביט עליהם כאנלוגיה לכוכבי הלכת הסובבים את השמש.

בהיווצרות החיים, במפגש בין זרע וביצית, נוצרים שלושה מתוך השמונה, ומהם נולדים כל השאר.

חשוב להבין שנתיבי האור – המרידיאנים קודמים לביטוי הפיזי בגוף.!

כולנו עדין מושפעים מהזמן העובר יום/לילה, קיץ/חורף, ילדות/בגרות, חגים וכו'. איש יקר אמר לי פעם כי חייו השתנו ברגע שסרב להתיחס לזמן ולנסות להשיגו. הוא הפסיק לכעוס, ריפא את עצמו מפסוריאזיס וגילה שיש המון זמן…

מעגל המרידיאנים שנקרא גם שעון ביולוגי, הינו דרך מקסימה להביט בזרימת החיים.

זרימת החיים על פי השעון הביולוגי

החיים מתחילים עם מרידיאן הראות בשאיפה ונעים בתנועה סיבובית עד סופם בנשיפה. בכל יום אנו נושמים (ראות), מרוקנים פסולת (מעי גס), מכניסים חומרי גלם חדשים (קיבה), מתמירים אוכל לאנרגיה (טחול), הווים ויוצרים (לב), מעכלים ומפרידים בין עיקר וטפל (מעי דק), מאזנים את המלחים בגוף (שלפוחית שתן), מסננים נוזלים ורעיונות (כליות), נפגשים עם המשפחה (מגן לב), חווים הרמוניה וסדר (מחמם משולש, חולמים ויוצרים חזון (כיס מרה) ונחים לפני התנועה הבאה אל תוך היעוד האישי (כבד). 

אפשר להביט על המסלול הזה כמסלול החיים מלידה (כליות) עד מוות (ראות) וגם כהתפתחות כדור הארץ ממגמה גועשת (לב), לכיסוי הפלנטה במים (כליות), הופעת האדמה (טחול וקיבה), האטמוספרה (ראות) והחיים דרך צומח ובעלי חיים (כבד).

אחד העקרונות שגילית בעבודתי היה שהגוף עצמו מורכב משכבות של צבע, כמו הצקרות הנעות מלמעלה כלפי מעלה, כך הצבעים נעים גם מבחוץ פנימה. המרידיאנים המופיעים בעומקים שונים בתוך הגוף, ממוקמים בשכבות הצבע השונות, אותן ניתן לראות בציור.

סדר הצבעים מבפנים החוצה:

סגול, כחול, טורקיז, ירוק ,צהוב, כתום, אדום

בשכבות הצבעים הקרים ממוקמים מרידיאני ה YIN ראות, טחול, לב, כליות, מגן לב, כבד

בשכבות הצבעים החמים ממוקמים מרידיאני ה YANG מעי גס, קיבה, מעי דק, שלפוחית שתן, מחמם משולש, כיס מרה

מרידיאנים תמיד באים בזוגות של YIN / YANG. השילוב הזה יוצר שלמות. שלמות נוספת מושגת בכל אחד מהמרידיאנים בחיבור בינו לבין ההשתקפות הפנימית – תת המרידיאן (הרחבה במאמר נפרד)

זרימת האנרגיה היא בין  YIN ל-YANG  ובמעבר לזוג המרידיאנים הבא, המעבר הוא מ YIN ל YIN או מ-YANG  ל-YANG. ובדרך הזו כזוגות "חברים" של YIN / YIN, YANG / YANG, הם ממוקמים יחדיו בעומקים השונים ומקבלים צבע עומק זהה.

זוגות המרידיאנים ותרשים זרימת האנרגיה מאחד לשני : (הצבע משקף את עומק השכבה בגוף)

ראות/מעי גס –  קיבה/טחול – לב/מעי דק – שלפוחית שתן/כליות – מגן לב /מחמם משולש – כיס מרה/כבד … ראות… וכו'

לצבעים יש משמעות גם בהקשר החיבור שלנו לעולם סביבנו. ולכן העומק בו נמצאים המרידיאנים מראה גם את המהות הרחבה של נתיב הזרימה.

 ירוק/צהוב – משקפים את מערכת היחסים בין האדם לסביבה החיצונית (אופקי)

 סגול/אדום – משקפים את מערכת היחסים בין אדם לאלוהיו (אנכי)

 כחול/כתום – משקפים את החיבור בין  העולם החיצוני והפנימי  ויוצרים את התנועה (ספיראלי)

ואת השאר – מה גיליתי על הקשר בין סדרת פיבונצ'י, חתך הזהב ורפואה סינית – במאמר הבא.

למאמרים נוספים בקרוב: